Palmares – cykelcafé for spandexkrigeren og top professionelt værksted.

I 2024 fik jeg gennemgået Guldgeden hos Palmarés på Østerbro. Selvom cyklen på det tidspunkt havde kørt ca. 5000 km var det næsten som at få en ny cykel retur. Jeg vurderer de forskellige oplevelser med værksteder på en skala fra 1-5 hvor 5 er “fantastisk” og 1 svarer til “øv!”

Palmarés - cykelværksted og café i et på Østerbro

I juni 2024 havde jeg guldgeden forbi Palmarés på Marmormvej 21 i København Ø. Jeg havde forud for besøget haft en dialog med værkstedet på mail om hvad der præcis skulle laves og gennemgåes, og alt i alt var vi ude i det mest omfattende besøg hos et værksted jeg havde haft i flere år – men cyklen skulle også bare køre perfekt da den 14 dage senere skulle med til Italien og køre i bjerge.

Glad kom jeg til butikken der åbner allerede kl 8:30 hvilket er et bedre tidspunkt end mange andre steder da man kan indlevere sin cykel i forbindelse ved starten af arbejdsdagen – og få den med hjem igen efter arbejde. Jeg var absolut den første der kom forbi da jeg jo skulle nå på arbejde når cyklen var indleveret.

Ved indleveringen var der ikke helt klarhed over hvad der skulle laves ved cyklen, selvom der havde været mailkommunikation om hvad der præcis skulle laves. Jeg remsede op, og sagde men kig på hvad der har været skrevet sammen om, og skriv en mail hvis der er spørgsmål da jeg sidder i møder og ikke kan tale i telefon. Jeg får beskeden at cyklen er færdig over frokost, hvilket jeg tænker er helt fint da jeg jo også er den første der indleverer.
Omkring frokost tjekker jeg ved et tilfælde min telefon og der ligger en sms om at jeg gerne må ringe – hvilket jeg gør og de sidste detaljer bliver lige aftalt.

Da jeg har mulighed for at tage lidt tidligt fri løber jeg fra kontoret og er hos Palmarés ca. 14:30 hvor min cykel fortsat er på operationsbordet. Den står uden styrbånd på som er noget af det sidste der mangler. i ventetiden bliver jeg budt på kaffe, hvilket er god service.
Kvaliteten af det udførte arbejde er i top top klasse. Sjældent har jeg haft en cykel der stod så snor lige og kørte så godt. Der er noget kommunikativt at arbejde på når man først kan have maildialogen der specificerer i detaljer hvad der skal laves, og så skal have dialogen én gang til når man står i forretningen og en gang til på telefon i løbet af dagen. Det endte eksempelvis med at vi fik fejlkommunikeret omkring en cykelvask som ikke blev lavet. Det var egentlig bare en nice to have, så den klarede jeg selv da jeg kom hjem – men når nu jeg gerne ville bruge pengene – og produktet var på hylden, så er det ærgerligt for omsætningen i butikken. Specielt når fejlen opstår på grund af dårlig kommunikation. Men igen, kvaliteten af det arbejde der var udført var meget lækkert. Det er jo vildt at man kan beundre hvor flot et styrbånd egentlig kan ligge! Hvis kommunikationen havde været lidt bedre er der ingen tvivl om at topkarakteren havde været i hus, for kvaliteten af arbejdet var i hvert fald til det.

Baseret på denne oplevelse får Palmarés karakteren: 4 (med pil op)

Palmarés finder du her: https://palmares.dk/pages/vaerksted-pageihmlj